似水流年

Come Back... Be Here - Taylor Swift

好!

Bravado.:

《Come Back ... Be Here》(回到我身边)来自于美国乡村天后Taylor Swift于2012年发行的第四张正式专辑《Red》的豪华版,也是豪华版所收录的第二首附加歌曲。

《Red》这张专辑在发行的第一个星期便在全美狂买120万张,成为继Britney Spears的《Opps...I Did It Again》之后美国首周销量第二高的女歌手专辑。她也因此成为美国唯一一位连续两张专辑(另一张为2010年的《Speak Now》)全美首周销量破百万的歌手。

这首歌写给好莱坞男演员Jake Gyllenhaal,当时相恋的两人身处两地,Taylor用她惯用的叙事写作手法展现出离别的痛楚与绵延的思念,描写手法细腻,感情真挚动人,曲调简洁,充满美感。

中英歌词:

You said it in a simple way, 4am, the second day.

你说得简洁干脆,凌晨四点,日出的另一天。

How strange that I don't know you at all.

这是一件多么奇怪的事情,我发现我已不认识你。

Stumbled through the long goodbye,

意识模糊度过无尽的离别,

One last kiss, then catch your flight, 

最后一吻,你便跨步登上了远去的航班,

Right when I was just about to fall.

就在我就快要崩溃的时候。

 

 

I told myself don't get attached,but in my mind I play it back.

我告诫自己,不要沉迷于有你的世界。但记忆却在脑海重现。

Spinning faster than the plane that took you...

带走你的飞机无法追逐想念的脚步

 

And this is when the feeling sinks in,

I don't wanna miss you like this.

伤感涌入的孤单,无法抑制的肆虐,

我不想要这样的思念你。

Come back... be here. Come back... be here.

回来吧,回到我的身边。回来吧,回到我的身边。

I guess you're in New York today,

I don't wanna need you this way.

我猜,此刻的你置身于繁华的纽约,

我不想要这样的需要你。

Come back... be here. Come back... be here.

回来吧,回到我的身边。回来吧,回到我的身边。

 

The delicate beginning rush,

小心翼翼地开始,结局却如此仓促

The feeling you can know so much,without knowing anything at all.

感受是这般强烈,却又浑然不觉。

And now that I can put this down,

而此刻,我能将这一切都抛之脑后

If I had known what I'd known now,

如果彼时的我,知晓此时的一切

I never would have played so nonchalance.

我绝不会,冷漠不言。

 

Taxi cabs and busy streets,

来来往往的的士,熙熙攘攘的街道,

That never bring you back to me,

都无法将你带回我身边。

I can't help,but wish you took me with you...

我无能为力,只能祈祷,你的离去有我相伴。

 

And this is when the feeling sinks in,

I don't wanna miss you like this.

伤感涌入的孤单,无法抑制的肆虐,

我不想要这样的思念你。

Come back... be here. Come back... be here.

回来吧,回到我的身边。回来吧,回到我的身边。

I guess you're in London today,

I don't wanna need you this way.

我猜,此刻的你置身于喧闹的伦敦,

我不想要这样的需要你。

Come back... be here. Come back... be here.

回来吧,回到我的身边。回来吧,回到我的身边。

 

 

This is falling in love in the cruelest way.

这是相爱最残忍的方式。

This is falling for you and you are worlds away.

你俘获了我的心,却领它远去世界的另一头跳动。

New York... be here.

纽约……就在这里。

But you're in London and I break down,

你却在伦敦,我的心已破碎,

Cos it's not fair that you're not around.

这不公平,你的身影为何不在我的左右?

 

And this is when the feeling sinks in,

I don't wanna miss you like this.

伤感涌入的孤单,无法抑制的肆虐,

我不想要这样的思念你。

Come back... be here. Come back... be here.

回来吧,回到我的身边。回来吧,回到我的身边。

I guess you're in New York today,

I don't wanna need you this way.

我猜,此刻的你置身于繁华的纽约,

我不想要这样的需要你。

Come back... be here. Come back... be here.

回来吧,回到我的身边。回来吧,回到我的身边。

 

I don't wanna miss you like this.

我不想要这样的思念你

Come back... be here. Come back... be here.

回来吧,回到我的身边。回来吧,回到我的身边。


(原创,歌词及翻译来自百度)

评论

热度(117)